20 stycznia 2020
Joanna Paluchiewicz
Udostępnij

KOMUNIKAT KOMISARIATU POLICJI W SOBÓTCE



 KOMUNIKAT


Musimy mieć świadomość, że wyobraźnia oszustów nie zna granic, a wykorzystują oni najczęściej zaufanie i „dobre serce” starszych osób. W trakcie rozmowy proszą o pieniądze i zaznaczają, że nie będą w stanie ich sami odebrać, a zrobi to za nich ktoś inny, np. bliski przyjaciel, zaufany kolega, kurier czy taksówkarz. Opisują bardzo trudną sytuację w której się znaleźli, np. problemy finansowe, wypadek drogowy, operację ratującą im życie czy okazjonalne kupno samochodu, za który muszą zapłacić „od ręki” by nie stracić korzystnej dla nich okazji.

PAMIĘTAJ

Policjanci przypominają, że każda osoba, która znajdzie się z podobnej sytuacji, powinna upewnić się czy faktycznie dzwoni ktoś z rodziny lub jej bliskich znajomych. Dlatego najlepiej zadzwonić na znany nam numer telefonu córki, syna, czy innego krewnego- w zależności od tego na kogo powołuje się oszust- i upewnić się czy faktycznie znalazł się w trudnej sytuacji i potrzebuje pieniędzy. Wykonanie takiego telefonu pozwoli sprawdzić sytuację i uchroni przed utratą pieniędzy w przypadku próby ich wyłudzenia.

Pamiętajmy, by pod żadnym pozorem nie przekazywać pieniędzy osobo, których nie znamy. Pamiętajmy także, że policjanci nigdy nie żądają i nie odbierają pieniędzy, jak również nie proszą o ich przekazanie obcym osobom. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy niezwłocznie skontaktować się z najbliższą jednostką Policji lub zadzwonić pod numer alarmowy 112.

Ważne jest by taki apel, jak i sposób radzenie sobie w takich sytuacjach dotarł do jak najliczniejszej grupy osób starszych, dlatego policjanci apelują by przekazać taką informację członkom naszych rodzin czy sąsiadom. Im więcej seniorów będzie miało świadomość jak wygląda schemat wyłudzania pieniędzy metodami na córkę, syna, wnuczka czy innego krewnego, lub policjanta, tym mniej z nich straci oszczędności niejednokrotnie swojego życia.